2017. március 28., kedd

Csilla kalandos szülése Ausztriában I.

Egy szuper kalandos szüléstörténetet ismerhettek meg Csilla tolmácsolásában: 

Lili baba is koraszülöttként érkezett a világra a 29. hétre mindössze 980 grammal
Édesanyja így láthatta először Lilit

2015 februárban tudtam meg hogy babát várok. Nagyon boldog voltam habár konkrétan nem volt tervezett baba. Elején volt egy pici hányingerem, ezt leszámítva teljesen normális terhességnek indult. Mikor kiderült, hogy kislányt hordok a szívem alatt, madarat lehetett volna velem fogatni. Mindig is kislányt szerettem volna. Már akkor tudtam hogy Lili lesz a neve. Ekkor már Ausztriában éltem. Nyáron megtartottuk a polgári esküvőt majd hazamentünk Magyarországra a szüleimhez nyaralni. Ez július vége volt. Ekkor vettem észre hogy a lábam nagyon dagad. Ugye a család,ismerősök és a Google jó barátunk, megmondták hogy ez normális terhesség alatt. Nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget hiszen semmi más panaszom nem volt meg meleg nyár is volt. 
Két hetet voltunk távol majd mikor visszamentünk Ausztriába másnap bementünk az ügyeletre. Ez volt Augusztus  9.-e, vasárnap. Már nem is engedtek haza. Néztek babaszívhangot és ultrahang vizsgálat volt, vérnyomásom 170 volt. Én úgy voltam vele egy-két napot bent tartanak pihenni és mehetünk is haza. Abszolút nem aggódtam. Még otthon okos fejemmel ettem egy tál bablevest.
Hétfőn reggel görcsökkel ébredtem és mondtam is nah kellet neked a leves. Majd rákötöttek CTG-re és kiderült hogy ez nem görcs, hanem már szülési fájásaim vannak. Nah innentől ijedtem meg. Vérnyomáson 200 volt és már lüktetett a fejem,ezek után nem is csoda. A 29 hétben???Mi van??? Vizeletembe fehérjét találtak. Egyik viziten mondta a főorvos hogy én innen már csak babával fogok kimenni. Nah mondom ez jó lesz még 2 és fél hónapot itt feküdni....Eszembe se volt a koraszülöttség. Mondjuk ezelőtt nem is tudtam sokat róla. Vérnyomásom beállt 170 és 190 közé. Kaptam infúzióba görcsoldót, illetve vérnyomáscsökkentőt. Ezekkel éltem ott bent. Csak mosdóba és a vizsgálatokra kelhettem fel. Szerdán ès csütörtökön már kaptam tüdőérlelőt. Főorvos itt már említette hogy ők 32 hét előtt nem tudnak babát fogadni így gondolkozzam el, hogy melyik kórházba szeretnék szülni. És még valahogy ekkor sem esett le hogy mekkora a baj vagy csak az agyam védekezett?! Nem tudom. Majd péntek este rosszul lettem. Fájt gyomorszáj-tájékon. Egyre rosszabb lett. Mondta a nővér várjunk a gyógyszerrel hátha jobb lesz. Nem lett. Kaptam. Attól sem lett jobb majd szombat hajnalba felkeltem és már a folyosón járkáltam fájdalmamban. A levegővétel is nehezemre esett már. Hívták az ügyeletes orvost. Azt hitték először hogy csak gyomorsavam van és kaptam rá gyógyszert. Ekkor elkezdtem hányni. Rosszabbul lettem. Már infúzióba kaptam a fájdalomcsillapítót. Az olyan jó volt elmúlt minden fájdalmam. 
Inkubátorban


Pici,de erős 
Megvizsgáltak. A baba sincs olyan jól. Nah ott tört meg bennem valami. Mi lesz itt? Hogy történhetett ez? Ugye minden rendben lesz a babával? Magam miatt nem is aggódtam. A lényeg csak ő volt. Felhívták a főorvost és elmondták neki hogy mi történt. Egyből rendelt egy helikoptert és azzal repültünk át egy másik kórházba, Linzbe ami onnan kb. 80 km-re volt. Félő volt hogy mentővel nem érnénk időben oda. Mindketten életveszélyben. Májértékeim ekkor már az egekben. Életem első ,vagyis életünk első repülése volt. Nem sokra emlékszem. Csak már arra, hogy készítenek fel a műtétre. Mondtam az ottani dokinak, ha választani kell őt mentsék ne engem. Erre ő: Ne butáskodjon a kislánynak kell az anyukája is, minden rendben lesz. Majd sürgősségi császárral 2015. Augusztus 15-èn 12:38-kor 980 gr-al ès 38 cm-el megszületett a kislányunk Lili. 4es APGAR-al. Nem sírt fel és nem is lélegzett. Engem altattak a vérnyomásom miatt. Ezeket a zárójelentésből tudom.


Ha megszeretnéd osztani a saját Hellp-es sztorid vagy koraszülött babád van, nyugodtan keress meg! E-mail: szilviaraska@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Anya lettem - Koraszülésem története

Izgalmas várandóságból hamar édes teher lett,majd borzasztó félelem lett úrrá rajtam. 3 napja vártam a szülőszobán 2 óránként,hogy közöljék...